Üzleti hírszerzés: Versenytárs elemzés az Egyesült Királyságban

2024. January 19. | Versenytárs elemzés | 0 comments

Az Egyesült Királyság gyors ütemű üzleti életében elmerülve elengedhetetlen, hogy egy lépéssel a versenytársak előtt járj. Mivel a piacok egyre dinamikusabbá válnak, a vállalkozásoknak megfelelő eszközökkel kell rendelkezniük ahhoz, hogy eligazodhassanak a versenyhelyzet összetett viszonyai között. Annak érdekében, hogy segítsenek a vállalkozásoknak ebben eligazodni, minden korábbinál több vállalat fordul a versenyképes intelligenciához, amely egy olyan információgyűjtési gyakorlat, amely túlmutat a puszta adatgyűjtésen. A versenyképes intelligencia olyan lencse, amelyen keresztül a vállalkozások mélyreható betekintést nyerhetnek riválisaik működésébe, és az iparág dinamikájába.

Mi az az üzleti hírszerzés?

Az üzleti hírszerzés a vállalkozás versenytársairól és a piacról – amelyen a vállalkozás tevékenykedik – szóló információk gyűjtésének, elemzésének és felhasználásának folyamatát jelenti. Az üzleti hírszerzés célja, hogy a döntéshozók számára betekintést és hasznosítható információkat nyújtson, hogy megjósolhassák, merre tartanak a versenytársak, valamint előrejelezze a lehetséges piaci és iparági trendeket. Ez lehetővé teszi, hogy ne csak a piacon belül maradj tájékozott, hanem versenyelőnyre is szert tégy.

Miért fontos az üzleti hírszerzés?

Az adatok fontosabbak, mint valaha. Egyre több vállalat használja az adatokat üzleti stratégiájának megalapozására, mivel igyekeznek megérteni az ügyfelek analitikáját, és szeretnének a versenytársak előtt maradni. Az üzleti hírszerzés alkalmazása döntő fontosságú betekintést nyújthat a versenyhelyzetbe, azonosíthatja a trendeket és elemezheti a versenytársak erősségeit és gyengeségeit.

Az üzleti hírszerzést különösen a digitális marketingstratégiák megtervezéséhez használják. Az Egyesült Királyságban a reklámkiadások 2022-ben 34,77 milliárd brit fontot tettek ki és a teljes marketingköltségvetés 72%-át digitálismarketing-csatornákra fordítják, nagy nyomás nehezedik a vállalkozásokra, hogy innovatívak maradjanak, és a lehető legtöbbet hozzák ki a marketingkiadásokból.

Az üzleti hírszerzés is fontos ahhoz, hogy a vállalkozások jobban megismerjék ügyfeleik döntési mechanizmusait. Az ügyfelek igényeinek és felfogásának megértése lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy termékeiket, szolgáltatásaikat és marketingtevékenységeiket úgy alakítsák ki, hogy azok jobban megfeleljenek az ügyfelek igényeinek.

Az üzleti hírszerzés típusai

Az üzleti hírszerzés különböző típusú elemzési és hírszerzési eszközöket használ, amelyek célja a versenyhelyzetre vonatkozó információk gyűjtése, elemzése és felhasználása. Az üzleti hírszerzés leggyakoribb típusai a következők:

Versenytárselemzés

A versenytárselemzés meghatározása: közvetlen vagy közvetett versenytársak elemzése. A közvetlen versenytársak vizsgálata magában foglalja az ugyanazon a piacon közvetlenül versenyző vállalkozások erősségeinek, gyengeségeinek, stratégiáinak és teljesítményének mélyreható feltéképezését és elemzését. Ha úgy döntesz, hogy a közvetett versenytársakra összpontosítasz, olyan vállalkozásokat vizsgálj, amelyek hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak, vagy hasonló vásárlói igényeket szolgálnak ki.

Ügyfélelemzés

Minden vállalkozás szeretné jobban megérteni fogyasztóit. A vevői elégedettség figyelemmel kísérése ehhez nagyon jó kezdet, hogy lásd, továbbra is jó szolgáltatást és ár-érték arányt nyújtasz-e. Döntő fontosságú, hogy ügyfeleid viselkedésének és preferenciáinak alapos elemzése nagy hatással lehet jövőbeli stratégiádra, és eldöntheted, hogy legközelebb befektetsz-e. Ezzel nemcsak pénzt takaríthatsz meg, de a jövőbeni termékeidet is ügyfeleid igényeihez igazíthatod.

Piacelemzés

Az üzleti hírszerzés piacelemzési ága az olyan iparági trendekre összpontosít, mint a változó fogyasztói preferenciák és a technológiai fejlődés. Ez közvetlenül kapcsolódik az ügyfélelemzéshez is. Ha a vásárlói magatartás változik, és ez összhangban van a piaci elemzéssel, akkor itt az ideje, hogy újrafogalmazd stratégiádat.

Közösségi média/értékelési platformok

Az egyik legegyszerűbb módja a versenytársakra és az ügyfelekre vonatkozó információk nyomon követésének a közösségi média felhasználása. A közösségi média elemzése segítségével nyomon követhető a versenytársak tevékenysége, de az ügyfelek visszajelzéseit és hangulatát is láthatjuk. Ez utóbbi különösen igaz az értékelő platformokra. A versenytársak online hírnevének értékelése minden eddiginél könnyebb, mivel az olyan platformokon, mint a Trustpilot és a Google Review ahol 5 pontos skálán értékelhetik az adott vállalatot a fogyasztók. Az ügyfelek általában átfogó visszajelzéseket is írnak a pontszám mellé, ami kincsesbányája az információknak.

Az üzleti hírszerzés ciklusa

Az üzleti hírszerzés ciklusa azt a folyamatot jelenti, amelyet a vállalkozások követnek a versenytársaikra vagy a piacra vonatkozó információk gyűjtése, elemzése és felhasználása érdekében. Vállalatonként és iparáganként vannak kisebb eltérések, de általánosságban az üzleti hírszerzésnek öt elfogadott lépése van:

Tervezés

A tervezési szakaszban a vállalkozások meghatározzák az üzleti hírszerzés folyamatának hatókörét. Meghatározzák a célt, kiválasztják a megfigyelendő vállalkozás(oka)t, és meghatározzák, hogy az iparág vagy a piac mely részére összpontosítanak majd. A hatékony üzleti hírszerzés tervezése a vállalkozáson belül és kívül is történik. A vállalkozáson kívül kiválasztod a versenytársakat és az adatforrásokat. A vállalkozásán belül elkezdheted az üzleti hírszerzés kultúrájának kialakítását.

Adatgyűjtés

A folyamat során összegyűjtött adatok döntő fontosságúak. Itt kezdesz el információkat gyűjteni a különböző forrásokból, például a közösségi médiából, iparági jelentésekből, újságcikkekből. Egyes vállalatok az üzleti hírszerző elemzőket vagy versenytárselemző eszközöket is szívesen használnak. A vállalatok elsődleges (közvetlenül gyűjtött) és másodlagos adatokat (külső forrásokból származó, meglévő információkat) egyaránt gyűjtenek.

Feldolgozás és elemzés

Ha már megvan az adat, óriási felelősség az adatok hatékony felhasználása. Ez a folyamat magában foglalja az adatok átalakítását olyan elemzéssé, amely alkalmas a vállalat érintett részlegei számára. A vállalkozások jellemzően olyan elemzési technikákat használnak, mint a SWOT illetve PESTEL elemzés vagy a versenytársak profilalkotása, a konkurencia erősségeinek, gyengeségeinek, lehetőségeinek és fenyegetéseinek részletes profiljával.

Ez a szakasz kulcsfontosságú, mivel ez fogja megalapozni a teljes üzleti hírszerzés megközelítésedet. Ugyan könnyű lehet túlságosan is a piackutatásra összpontosítani, ez azonban semmit sem ér, ha a kutatást nem tudod hasznos kiindulópontokká alakítani. Végezz mélyreható kutatást, és a megállapításaid alakítsd át a vállalkozásod számára hasznosítható pontokká.

Terjesztés és visszajelzés

Használd fel következtetéseid és cselekvési pontjaid, és terjeszd azokat az egész vállalaton belül, hogy az érintett részlegek jobb döntéseket hozhassanak. Közöld meglátásaid a kulcsfontosságú érdekelt felekkel, segítve őket a stratégiai döntések meghozatalában. Emellett tájékoztathatod stratégiai tervezésüket is, amely felvázolhatja vállalkozásod következő néhány évét.

Végrehajtás és értékelés

Végül hajtsd végre a megvalósítható terveid és stratégiáid. Ezt követően a Te feladatod, hogy visszacsatolási hurkot hozz létre, hogy megbizonyosodj az üzleti hírszerzés hatékonyságáról. Ezután folytasd megállapításaid nyomon követését, és az új információk és a piaci trendek változásai alapján módosítsd azokat.

Tippek az üzleti hírszerzés maximalizálásához

Az, hogy mennyire hatékony az üzleti hírszerzés stratégiája, általában azon múlik, hogy követi-e a fent vázolt öt lépést. Vannak azonban olyan extra dolgok, amelyeket felhasználhatsz, amikor az Egyesült Királyságban lévő versenytársaidról gyűjtesz információkat.

Határozd meg a szándékot

Minél célzottabb és észszerűbb a stratégiád, annál jobb lesz az eredmények hozama. Akár értékesítési stratégiád szeretnéd újrafogalmazni, akár vállalkozásod szeretnéd segíteni abban, hogy a jövőben innovatívabbá váljon, már az elején hangsúlyozd céljaid.

Versenyelemző eszközök

Míg a versenyelemzésben hatékonyan képezheted magad, sokkal időigényesebb és költséghatékonyabb lehet a versenyfigyelő és közösségi figyelő eszközök használata. Az olyan cégek, mint a Sprout Social és a Social Blade „osztályzatokat” adnak a vállalkozások értékeléséhez, valamint a közösségimédia-fiókjaik mélyreható elemzéséhez. A technológia felhasználásával nem csak időt és pénzt takaríthatsz meg, az adatok valós időben is frissülnek. Így elkerülheted az összegyűjtött adatok folyamatos frissítésével járó költségeket.

Maradj jogszerű és etikus

Az üzleti hírszerzés piaca keményen versengő lehet, a vállalkozások folyamatosan keresik a módját annak, hogyan tudnak túljárni egymás eszén. Azonban ne feledd, hogy az adatok gyűjtésére és elemzésére választott módszereknek a jogi és etikai korlátok között kell mozogniuk. Ez különösen igaz az Egyesült Királyság piacára, ahol olyan GDPR és adatvédelmi irányelvek vannak érvényben, amelyek megsértése súlyos bírságokat von maga után.

Az üzleti hírszerzés mindent megváltoztat

Egy jól megalapozott és hatékony üzleti hírszerzés stratégia összeállítása nagy hatással lehet a vállalkozásodra. Ezt sokféleképpen megteheted, a versenytársak és az ügyfelek elemzésétől kezdve a piaci trendekig, valamint a közösségi médiából és az értékelési platformokból nyert meglátásokig. Ezek a változatos elemzési módszerek kulcsfontosságú pillérekként szolgálnak az Egyesült Királyság versenyhelyzetének megalapozott megértéséhez.

Az üzleti hírszerzés ciklusa – amely jellemzően öt kulcsfontosságú szakaszból áll – segít strukturált megközelítést biztosítani a vállalkozások számára az információk hatékony gyűjtéséhez, feldolgozásához és végrehajtásához. A szigorú tervezés és adatgyűjtés elengedhetetlen, csakúgy, mint más módszerek, például az éleslátó elemzésekre és a stratégiai terjesztésre fordított idő a vállalaton belül. Minden egyes szakasz létfontosságú szerepet játszik a vállalkozások folyamatos fejlesztésében és alkalmazkodóképességének javításában.

E meglátások integrálásával a vállalatok nemcsak a piaci trendekkel tudnak lépést tartani, hanem proaktívan alakíthatják stratégiáikat a tartós siker érdekében. Ez a tökéletes felállás azon vállalkozások számára, amelyek nemcsak túlélni, hanem gyarapodni is szeretnének az Egyesült Királyság piacán.

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Üdv, Krisz vagyok

Vállalkozóknak segítek a sikeres angliai terjeszkedésben